sobota, 1 października 2022 16:49
Reklama
Reklama

Fani klocków LEGO zapewne się ucieszą. Od 1 września działa jedyny taki sklep w Gdańsku!

Pierwszy trójmiejski sklep LEGO, wypełniony po brzegi najnowszymi zestawami klocków, uroczyście otwarto 1 września br. Sklep jest zlokalizowany w popularnej galerii handlowej Forum Gdańsk przy ulicy Targ Sienny 7 w Gdańsku.
Fani klocków LEGO zapewne się ucieszą. Od 1 września działa jedyny taki sklep w Gdańsku!
Autor: Materiały promocyjne

W nowym sklepie wykorzystane są najnowsze technologie, dzięki którym klienci będą mogli z bliska zapoznać się z bardzo zróżnicowanym asortymentem zestawów LEGO i atrakcjami związanymi z budowaniem, które są dostępne wyłącznie w oficjalnych sklepach LEGO.

 

- Wiemy, że w Gdańsku jest wielu lojalnych fanów LEGO, w związku z tym jesteśmy podekscytowani, że niedługo będą oni mogli osobiście doświadczyć zabawy i zakupów w stacjonarnym sklepie LEGO w Trójmieście – mówi zadowoleniem Kai Merkle, dyrektor LEGO Retail na Polskę. - Witamy lokalną społeczność w naszym salonie, zapewniając wszystkim odwiedzającym wyjątkowe wrażenia z wizyty, w tym dostęp do najnowszych produktów i niekończące się atrakcje!

 

Gdańsk, 1 września 2022 - Wszyscy fani klocków LEGO® z Trójmiasta i okolic cierpliwie czekali na ten moment - w Forum Gdańsk. W pierwszym tygodniu funkcjonowania na odwiedzających czekało wiele ekskluzywnych promocji. Pierwszy dzień września dla trójmiejskiej młodzieży oznacza nie tylko powrót do szkoły, ale również okazję do odwiedzenia z rodzicami pierwszego w Gdańsku sklepu LEGO. W najnowszym, piątym salonie w Polsce, fani klocków mogli osobiście doświadczyć koncepcji „Retailtainment”, który oferuje unikalne połączenie zakupów i zabawy.

W gdańskim sklepie klienci odkrywają ekscytujące zestawy dostępne wyłącznie w oficjalnych sklepach LEGO i na lego.com, w tym m.in. LEGO Star Wars™ Śmigacz Luke’a Skywalkera™, LEGO Harry Potter™ Ulica Pokątna, LEGO Hotel Butikowy, LEGO Titanic i LEGO "Gwiaździsta noc" Vincenta van Gogha.

W dniu otwarcia pierwsze 250 osób, które odwiedzą sklep, otrzyma unikalną spersonalizowaną płytkę "I <3 LEGO Store Gdańsk". Do zakupów powyżej 575 zł będą dodawane zestawy przedstawiające mały sklep LEGO. Z kolei przez przez cały najbliższy tydzień klienci będą mogli skorzystać z wielu wyjątkowych promocji, a członkowie programu LEGO VIP otrzymają ekskluzywne prezenty przy zakupie, podwójne punkty i wiele więcej.

 

- Sklep LEGO w Gdańsku to kolejny kamień milowy w rozwoju marki na polskim rynku- mówi Beata Kucejko, Dyrektor Marketingu grupy LEGO w regionie Polski, Ukrainy i krajów bałtyckich. - Bardzo się cieszymy, że lokalni fani z Trójmiasta będą mogli osobiście doświadczyć niekończących się możliwości zabawy. Niezależnie od wieku, płci czy zainteresowań, każdy znajdzie tu dla siebie coś niesamowitego

 

Z okazji otwarcia pierwszego sklepu w Gdańsku, na terenie Forum Gdańsk ustawiono imponującą konstrukcję z klocków LEGO przedstawiającą Fontannę Neptuna. Ten słynny symbol Gdańska został zbudowany w 2009 roku z około 17 tys. klocków LEGO i waży około 600 kg.

 

O Grupie LEGO

Misją Grupy LEGO jest inspirowanie i rozwijanie przyszłych projektantów i konstruktorów poprzez zabawę. System zabawy LEGO, którego fundamentem są klocki LEGO, pozwala dzieciom i fanom budować i przebudowywać wszystko to, co potrafią sobie wyobrazić. Grupa LEGO została założona w Billund w Danii w 1932r. przez Olego Kirka Kristiansena. Nazwa firmy pochodzi od dwóch duńskich słów LEg GOdt, które oznaczają „baw się dobrze”. Dzisiaj Grupa LEGO wciąż jest przedsiębiorstwem rodzinnym z siedzibą w Billund, ale jej produkty są sprzedawane w ponad 130 krajach świata.

 

Opr. W. Mocny/Jakub Świerbiołek LEGO Gdańsk

Fot. LEGO Gdańsk

 



Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Hommage à Profesor Kazimierz Ostrowski. Pamięć obrazów Data rozpoczęcia wydarzenia: 18.08.2022 – Data zakończenia wydarzenia: 02.10.2022 wernisaż: 15 września 2022, godz.18:00 wystawa czynna: 16 września - 2 października 2022, w godz. 12.00-18.00 miejsce: Zbrojownia Sztuki, Targ Węglowy 6, Gdańsk Artyści: Badowska Wilga, Bau Jarosław, Bereźnicki Kiejstut, Bielawski Andrzej, Bryzgalski Kuba, Buczkowski Jan, Cybulski Daniel, Czerniawski J&oacute;zef, Cześnik Henryk, Dobrowolska Alina, Dolega Zuzanna, Florczak Robert, Garczyński Przemysław, Garnowski Michał, Gliszczyński Krzysztof, Gorczyński Maciej, Ignatowicz Filip, Jadczuk Aleksandra, J&oacute;zefowicz Katarzyna, J&oacute;zefowicz Piotr, Kalkowski Kazimierz, Karmasz Andrzej, Kornacki Jacek, Krechowicz Dominika, Krechowicz Jerzy, Kucharski Tomasz, Lasecki Hugon, Lejman Dominik, Lipnicki Sławomir, Łajming Włodzimierz, Łopaciński Przemysław, Miszkin Teresa, Model Marek, Modzelewski Jarosław, Nathan Piotr, Nowicka Hanna, Osicki Janusz, Ostrog&oacute;rski Jerzy, Pela Magdalena, Pęk Mateusz, Plota Janusz, Pieleszek Jakub, Polkowski Krzysztof, Przyżycka Agata, Reinert-Faleńczyk Anna, Sobczyk Marek, Starzec Teresa, Sylwestrowicz Arkadiusz, Świeszewski Maciej, Targońska Maria, Treppa Zbigniew, Walig&oacute;rska Anna, Widyński Aleksander, Wr&oacute;blewski Krzysztof, Wrzesiński Marek, Zaremba Wiesław, Zawicki Marcin, Zdybel Jacek Impulsem do stworzenia wystawy, było przekazanie Uczelni przez c&oacute;rkę Profesora Kazimierza Ostrowskiego, Panią Honoratę Pilszyk, podobrazi, jakie pozostawił po sobie Mistrz. Były to pł&oacute;tna zagruntowane przez Artystę osobiście, gotowe do dalszej pracy, niekt&oacute;re z ledwo zaczętym szkicem lub pr&oacute;bą pozostawionego koloru. Gdy zobaczyłem je w pracowni w Gdyni (a było to w 2015 roku), pomyślałem, że te podkłady mogłyby stać się inspiracją do stworzenia nowych prac, rodzaju symbolicznej kontynuacji, dokończenia dzieła przez innych malarzy. Przygotowanie wystawy prac namalowanych przez innych tw&oacute;rc&oacute;w, na pł&oacute;tnach należących do Kazimierza Ostrowskiego, było ideą intrygującą, wartą zaangażowania. Podobrazia dość szybko powędrowały nie tylko do jego absolwent&oacute;w i przyjaci&oacute;ł, ale także artyst&oacute;w z innych ośrodk&oacute;w, przyjaci&oacute;ł związanych z Galerią Koło (w kt&oacute;rej prace Profesora prezentowane były na wystawie inaugurującej działalność galerii w 1995 roku). Gest ten został przyjęty z zainteresowaniem jako duże wyzwanie artystyczne. Ponieważ ilość podarowanych &bdquo;Kachowych&rdquo; pł&oacute;cien była ograniczona, wracając ponownie do pomysłu realizacji wystawy, postanowiłem ją rozszerzyć. Zaproponowałem udział w wystawie wszystkim pracownikom Wydziału Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Ważny jest udział w projekcie najmłodszych pracownik&oacute;w Wydziału Malarstwa, kt&oacute;rzy nie mieli okazji poznania profesora Kazimierza Ostrowskiego, znają osobę Profesora tylko z opowieści. Celem wystawy jest wyrażenie uznania dla tw&oacute;rczej postawy Kazimierza Ostrowskiego i jego artystycznych zmagań. Jest to także wyzwanie wobec historii i dziedzictwa kultury. Warto przekazywać naszą wsp&oacute;lną historię nowym pokoleniom, kt&oacute;re stają się jej symbolicznymi spadkobiercami. Poprzez udział artyst&oacute;w r&oacute;żnych generacji, będziemy mogli przyjrzeć się artystycznym ideom, kt&oacute;re mimo pokoleniowych r&oacute;żnic, posiadają wsp&oacute;lny rodow&oacute;d. Istotny jest także modernistyczny rys w tw&oacute;rczości Profesora i jej relacja z malarstwem wsp&oacute;łczesnym. W obecnym roku 2022 mija 105 rocznica urodzin Profesora i pewnie gdyby żył, celebrowalibyśmy ją hucznie. Mamy niecodzienną okazję by tak się stało, by na chwilę wr&oacute;cić do wsp&oacute;lnie spędzonych chwil. W 2002 roku byłem pomysłodawcą utworzenia Nagrody im. Kazimierza Ostrowskiego, kt&oacute;rą Zarząd Okręgu ZPAP w Gdańsku przyznaje dorocznie za wybitne osiągnięcia w dziedzinie malarstwa. W 2010 roku, pełniąc funkcję Dziekana Wydziału Malarstwa, zainicjowałem wydawnictwo o charakterze dokumentacyjnym, w kt&oacute;rym sporo artyst&oacute;w mogło się podzielić swoimi wspomnieniami związanymi z osobą Profesora. Wielu z nich nie ma już wśr&oacute;d z nas. Pozostają nieocenione słowa, kt&oacute;re z czasem nabierają szczeg&oacute;lnej wymowy. Rozpoczęty dialog wymaga kontynuacji, by m&oacute;gł rozwijać się w czasie, nabrać impetu. Ważną częścią projektu jest wydawnictwo, kt&oacute;re zostanie zrealizowane po wystawie. Biorący udział w tym przedsięwzięciu artyści, będą mogli zaprezentować nie tylko swoje dzieła, ale także wspomnienia związane z Profesorem oraz refleksje odnoszące się do czas&oacute;w studi&oacute;w na Wydziale Malarstwa. To niecodzienne spotkanie jest dla nas wszystkich okazją, by oddać hołd Profesorowi oraz docenić Jego wiarę w sztukę i przepełnione pasją oddanie profesji malarza. Krzysztof Gliszczyński Kurator: prof. dr hab. Krzysztof Gliszczyński Wsp&oacute;łpraca kuratorska: dr Daniel Cybulski Wydział Malarstwa ASP w Gdańsku Patroni medialni: tr&oacute;jmiasto.pl, Magazyn &bdquo;Linia&rdquo;, Magazyn Tr&oacute;jmiejski &bdquo;Prestiż&rdquo;, &quot;Notes na 6 tygodni&quot;, Radio Gdańs Wydarzenie FB:&nbsp; https://www.facebook.com/events/422290226552438&nbsp; Hommage à Profesor Kazimierz Ostrowski. Pamięć obrazów
Zatem Najświętsza Maria Panna Musi Oglądać Swoją Sprofanowaną Siedzibę Data rozpoczęcia wydarzenia: 23.08.2022 – Data zakończenia wydarzenia: 30.12.2022 Wydarzenia / Wystawa &bdquo;Zatem Najświętsza Maria Panna musi oglądać swoją sprofanowaną siedzibę&rdquo; &ndash; Malbork między polityką a sacrum (1772-1856) Wystawa &bdquo;Zatem Najświętsza Maria Panna musi oglądać swoją sprofanowaną siedzibę&rdquo; &ndash; Malbork między polityką a sacrum (1772-1856)&nbsp; &nbsp;BURZLIWA HISTORIA ZAMKU W MALBORKU TEMATEM NOWEJ WYSTAWY &bdquo;ZATEM NAJŚWIĘTSZA MARIA PANNA MUSI OGLĄDAĆ SWOJĄ SPROFANOWANĄ SIEDZIBĘ&rdquo; MALBORK MIĘDZY POLITYKĄ A SACRUM (1772-1856) &nbsp;Muzeum Zamkowe w Malborku z oddziałami w Kwidzynie i Sztumie zaprasza na wystawę &bdquo;Zatem Najświętsza Maria Panna musi oglądać swoją sprofanowaną siedzibę&rdquo; &ndash; Malbork między polityką a sacrum (1772-1856), kt&oacute;ra dostępna będzie dla zwiedzających od 24 września 2022. -Zamek w Malborku jest jednym z najważniejszych zabytk&oacute;w na świecie. W 1997 roku został wpisany na listę UNESCO, co jest potwierdzeniem jego znaczenia dla całej ludzkości. Już od momentu powstania wzbudzał zainteresowanie i podziw, a od ponad 200 lat prowadzone są tu systematyczne badania i prace konserwatorskie. Niniejsza wystawa opowiada o początkach tego, trwającego do dziś procesu, w kt&oacute;rym używane były argumenty naukowe, konserwatorskie, ale także ideologiczne. Malbork nie jest bowiem obiektem neutralnym ideologicznie. Jest wpisany w skomplikowaną historię ziem dzisiejszej p&oacute;łnocnej Polski, łączy dzieje pogańskich plemion pruskich, Rzeczypospolitej Obojga Narod&oacute;w, Kr&oacute;lestwa Prus i zjednoczonych Niemiec, a nieodłącznym elementem jego historii (nie tylko średniowiecznej) jest zakon krzyżacki i jego legenda o pozytywnym i negatywnym zabarwieniu. Wszystkie te czynniki miały wpływ na proces funkcjonowania zamku i jego odbudowy w XIX i XX wieku. Prezentowana wystawa jest opowieścią o zamku ze szczeg&oacute;lnym uwzględnieniem początk&oacute;w jego odbudowy w pierwszej połowie XIX wieku.- Komentuje dr hab. Janusz Trupinda, Dyrektor Muzeum Zamkowego w Malborku Wystawa stanowić będzie swoistą opowieść o tym, jak kształtował się wsp&oacute;łczesny obraz malborskiej twierdzy, kt&oacute;ry swoje korzenie ma w burzliwej historii zamku z przełomu XVII i XIX wieku. Kuratorem wystawy jest Justyna Lijka z Działu Sztuki i Rzemiosła Artystycznego Muzeum Zamkowego w Malborku, kt&oacute;ra przygotowała ekspozycję we wsp&oacute;łpracy kuratorskiej z dr hab. Januszem Trupindą, dr hab. Christoferem Herrmannem, Bartłomiejem Butrynem, Arturem Dobrym i Bartoszem Skopem. Wystawa odkryje przed nami kulisy utraty pierwotnej tożsamości zamku w wyniku podjętych w ostatniej ćwierci XVIII i początkach XIX wieku przez administrację pruską utylitarnych prac budowlano-adaptacyjnych, kt&oacute;re wpisywały się w og&oacute;lną strategię zagospodarowywania nowych prowincji. Odarły one pokrzyżacką warownię z czytelnych przez stulecia symbolicznych znaczeń oraz architektonicznych atrybut&oacute;w majestatu i władzy terytorialnej wielkich mistrz&oacute;w. Odmieniły całkowicie jej obraz w topografii miasta i Żuław Wiślanych, czyniąc z zamku jednostkę militarną podporządkowaną władzy centralnej w Berlinie. -Burzliwa historia zamku i jego dziejowe znaczenie nie zostały wykreślone ze zbiorowej pamięci. Były wciąż żywe w historiografii, literaturze podr&oacute;żniczej. Przypominane głosem starożytnik&oacute;w, dostrzegających w dziełach z przeszłości ważki element tożsamości, kształtujący więzi społeczne i poczucie pruskiego patriotyzmu, doprowadziły w pierwszych dekadach XIX stulecia do daleko idących zmian w podejściu władz pruskich do malborskiego zamku, czego kulminacją była jego pierwsza restauracja zainaugurowana w sierpniu 1817 roku.- Komentuje Justyna Lijka, kurator wystawy. Eksponaty dostępne na wystawie przeprowadzą zwiedzających przez historię przemian budowlanych zamku malborskiego, prezentując jej na poły zrujnowany wygląd z końca XVIII wieku wraz z fazami kształtowania się Pruskiego Panteonu - politycznej kreacji z czas&oacute;w romantycznych. Odkryją nową perspektywę patrzenia na pokrzyżacką warownię, jaką proponował Friedrich Gilly i początki pruskiej &bdquo;białej legendy&rdquo; o Zakonie Niemieckim. Ważnym elementem wystawy jest cykl &bdquo;Schloss Marienburg in Preussen&rdquo;, czyli pierwszy album graficznych widok&oacute;w zamku malborskiego z końca XVIII wieku, kt&oacute;ry w znacznym stopniu wpłynął na postrzeganie roli ceglanej warowni w kręgach oświeconych elit pruskich. Na ekspozycji zostaną zaprezentowane wątki ideologiczne, ukazujące zamek krzyżacki w Malborku jako element patriotycznej pochwały zakonu w społeczeństwie pruskim, kiedy stał się romantycznym symbolem, swoistym znakiem pamięci, łączącym wszystkich mieszkańc&oacute;w prowincji pruskiej pod patronatem Hohenzollern&oacute;w. Ekspozycja ukaże także, jak polityka historyczna Theodora von Sch&ouml;na wpłynęła na romantyczną restaurację zamku malborskiego (1817&ndash;1856) i jak wyglądała praca niemieckiego architekta Karla Friedricha Schinkla w procesie odbudowy twierdzy. Zwiedzający będą mogli poznać eksponaty ukazujące symbole jedności monarchii pruskiej i jej poddanych powstałe w tamtym okresie, jak r&oacute;wnież wybitne przykłady malarstwa historycznego i oszklenia witrażowego. Teksty będące elementem wystawy i opisy eksponat&oacute;w zostały sporządzone w formacie ETR, łatwym do czytania i zrozumienia, kt&oacute;re pomogą osobom z dysfunkcjami intelektualnymi zapoznać się z tematyką wystawy. -Wystawa jest efektem wielu kwerend naukowych przeprowadzonych w ostatnich latach i ukazuje ich efekty. Prezentuje po raz pierwszy w tak szerokim zakresie, jak dotąd wciąż mało znany, okres w historii zamku malborskiego i związaną z nią historyczną wykładnię traktującą o podłożach ideowych romantycznej restauracji, kt&oacute;ra odbywała się przy znacznym wsparciu mieszkańc&oacute;w prowincji r&oacute;żnych stan&oacute;w i rodziny kr&oacute;lewskiej. Zobaczymy na niej nieistniejący, zatarty już w kolejnych fazach przebudowy, portret zabytku z pierwszej połowy XIX wieku. Zgromadzone na wystawie artefakty ze zbior&oacute;w niemieckich w wielu przypadkach po raz pierwszy zawitają do Polski, co stanowi owoc dobrej wsp&oacute;łpracy i rangi ekspozycji.- dodaje Justyna Lijka Na wystawie zrealizowanej ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego&nbsp; pojawią się eksponaty z kolekcji Muzeum Zamkowego w Malborku z oddziałami w Kwidzynie i Sztumie, jak r&oacute;wnież użyczone przez Muzeum Książąt Lubomirskich w Zakładzie Narodowym im. Ossolińskich we Wrocławiu, Muzeum Mikołaja Kopernika we Fromborku, Muzeum Narodowe w Gdańsku, Muzeum Narodowe w Krakowie, Zamek Kr&oacute;lewski w Warszawie, Bibliotekę Elbląską, Bibliotekę Gdańską PAN, Archiwum Państwowe w Gdańsku, Archiwum Państwowe w Malborku oraz instytucje niemieckie: Akademie der K&uuml;nste w Berlinie, Staatliche Museen zu Berlin Preussischer Kulturbesitz: Kupferstichkabinett, Kunstbibliothek, M&uuml;nzkabinett, Stiftung Preussische Schl&ouml;sser und G&auml;rten Berlin&ndash;Brandenburg w Poczdamie: Aquarellsammlung, Gem&auml;ldesammlung , Archiv K&ouml;nigliche Porzellan Manufaktur Berlin, Archiv / Schatzkammer des Deutschen Ordens w Wiedniu, Generallandesarchiv Karlsruhe oraz kolekcji prywatnych. Zatem Najświętsza Maria Panna Musi Oglądać Swoją Sprofanowaną Siedzibę
zachmurzenie duże

Temperatura: 15°CMiasto: Malbork

Ciśnienie: 1006 hPa
Wiatr: 18 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
a