Jak informuje malborski magistrat, gdański sąd podtrzymał wcześniejsze postanowienie Krajowej Izby Odwoławczej, do której firma Strabag po rozstrzygnięciu przetargu przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad złożyła protest na wybór najtańszej oferty spółki Vistal. KIO protest uznała, skutkiem czego był kolejny protest, tym razem złożony przez Vistal do Sądu Okręgowego w Gdańsku.
Przypomnijmy, gdański oddział GDDKiA otrzymał 11 ofert. Najtańsza należała właśnie do Vistalu i opiewała na 67,32 mln zł brutto. Budżet inwestora wynosi 72,47 mln zł brutto. Drugi most chciały budować także inne firmy: Metrostav (90 mln zł brutto), Mostostal Warszawa (88,27 mln zł brutto), Bilfinger Infrastructure (85,02 mln zł brutto), Pol-Aqua (85,65 mln zł brutto), Konsorcjum: NDI, Most z Sopotu, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów grupa Mirbud (84,33 mln zł brutto), Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty-Łódź (82,68 mln zł brutto), Energopol-Szczecin (77,48 mln zł brutto), Budimex (76,87 mln zł brutto), Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor (71,34 mln zł brutto) i Strabag (70,75 mln zł brutto).
Wyrok sądu jest ostateczny, wkrótce gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisze umowę z wykonawcą, czyli firmą Strabag. A to oznacza, że odcinek drogi krajowej nr 22 od wjazdu w ul. Tczewską do pl. Słowiańskiego niedługo zamieni się w plac budowy. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami drogowców, realizacja całej inwestycji ma potrwać 20 miesięcy. Zadanie obejmuje budowę mostu na Nogacie o długości 178,8 m oraz rozbudowę istniejącego układu drogowego do dwóch jezdni na odcinku od skrzyżowania z ul. Tczewską do pl. Słowiańskiego. Oprócz budowy w nurcie rzeki i przerzucania nitki mostu, w Malborku przebudowane zostaną cztery skrzyżowania oraz sygnalizacja świetlna. Prace obejmą zbieg ulic przy Wałowej, Tczewskiej, stacji Orlen oraz na placu Słowiańskim, gdzie konieczna będzie gruntowna przebudowa. Powstaną także nowe zatoczki dla autobusów i ścieżki rowerowe. Przebudowa obejmie odcinek 1,85 km. Dzięki temu, według GDDKiA, kierowcy nie będą stali w korkach przez najbliższe 15-20 lat.
Drogowcy uruchomili specjalną stronę internetową, na której można będzie na bieżąco śledzić postępujące prace. Na www.most-malbork.pl znajdują się również galerie zdjęć.
Niestety, w związku z przygotowaniami do budowy drugiej nitki mostu, drogowcy zdecydowali o wycięciu ponad 400 drzew, drzewek i krzewów, począwszy od skrzyżowania krajówki z ul. Tczewską do pl. Słowiańskiego, w tym sporo w Kałdowie. Od tego widoku bolały serca nie tylko ortodoksyjnych ekologów...











Napisz komentarz
Komentarze