W 2019 roku 70-80% osób szukało informacji o firmach online przed odwiedzeniem ich / dokonaniem zakupu, a taki sam odsetek klientów mógł zostać utracony przez małe firmy bez strony internetowej. A kiedy w następnym roku świat nagle wymagał większej obecności w Internecie niż w rzeczywistości, posiadanie własnej profesjonalnej strony internetowej stało się jeszcze ważniejsze.
Jeśli jeszcze nie jesteś przekonany, a ciekawi Cię przewaga stron internetowych nad profilami w mediach społecznościowych, czytaj dalej! Oto pięć najważniejszych powodów, dla których potrzebujesz strony internetowej w 2022 roku.
1. Posiadanie strony internetowej sprawia, że wyglądasz profesjonalnie i zwiększa zaufanie.
Większość ludzi nie ufa firmie bez dobrej strony internetowej. Czysta, nowoczesna strona, która jest regularnie aktualizowana i pojawia się w wyszukiwarkach, to natychmiastowy wzrost wiarygodności. Potencjalni klienci będą Ci bardziej ufać i mieć wszystkie potrzebne informacje w jednym miejscu. W erze cyfrowej oczekujemy, że firmy będą obecne w sieci.
Nawet najmniejsza lokalna firma jak proauto-autoskup.pl lub organizacja potrzebuje strony internetowej — od prostej jednostronicowej witryny dla mamy i sklepu pop, po pełną witrynę dla lokalnego zboru kościelnego.
Każdy może łatwo utworzyć stronę na Facebooku lub konto na Instagramie z fałszywymi danymi, Twoim imieniem/adresem, a profile mogą wyglądać identycznie jak Twoje. Tak więc profesjonalna witryna biznesowa legitymizuje Twoją firmę w sposób, w jaki żadne inne kanały mediów społecznościowych nie zrobiłyby tego.
A jeśli nie masz firmy i zastanawiasz się nad stworzeniem miejsca na swoje portfolio, aby pochwalić się swoją pracą lub czymś, co reprezentuje siebie, aby wysłać rekruterom w poszukiwaniu pracy – nie ma bardziej profesjonalnego sposobu, aby stać z tłumu niż posiadanie osobistej strony internetowej.
2. Witryna biznesowa przyniesie Ci więcej klientów i zwiększy konwersje.
Dobrze zoptymalizowane witryny mogą pojawić się na pierwszej stronie wyszukiwarki Google, przyciągając nowych klientów, którzy nie szukali specjalnie dla Ciebie, ale tylko badali temat. Istnieje znacznie większa szansa, że ktoś „natknie się” na Twoją witrynę niż profil w mediach społecznościowych. Ponadto porównanie Ciebie i jakiejkolwiek konkurencyjnej firmy lub oferty jest łatwiejsze, gdy wszystkie zaangażowane strony mają profesjonalną witrynę.
Jeśli inwestujesz w Google Ads lub Facebook Ads, możesz skierować ruch od razu na swoją stronę. Na stronie Twoi potencjalni klienci będą mieli wszystkie szczegóły, aby dokonać świadomego zakupu, oraz wezwanie do działania, które ich zmotywuje. Strony z wbudowanymi formularzami wyskakującymi i powiadomieniami web push zachęcają odwiedzających witrynę do pozostawania w kontakcie i powrotu.
Strona internetowa jest dostępna 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, każdego dnia w roku, z dowolnego miejsca na świecie – dzięki temu Twoja firma pozostaje w pamięci klientów nawet poza godzinami pracy. Strony internetowe poszerzają Twój zasięg i promują Cię bez przerwy. Dotyczy to także profesjonalnych sklepów online jak zuzannafashion.pl.
3. Stworzenie własnej strony internetowej jest dużo prostsze i tańsze niż się spodziewasz.
Jeśli uważasz, że aby stworzyć oszałamiającą stronę internetową, musisz być doświadczonym technicznie ekspertem w zakresie projektowania stron internetowych lub mieć zespół inżynierów i profesjonalnego projektanta stron internetowych w trybie szybkiego wybierania – z radością mogę powiedzieć – mylisz się!
Tworzenie stron internetowych nigdy nie było łatwiejsze i nie wymaga kodowania. Jeśli wybierzesz kreatora stron internetowych , takiego jak ten z GetResponse, możesz wybrać domenę (która zostanie dla Ciebie zarejestrowana i skonfigurowana), wybrać profesjonalnie zaprojektowany, przyjazny dla urządzeń mobilnych i zoptymalizowany pod Twoje potrzeby szablon strony internetowej oraz przejdź do edytora typu „przeciągnij i upuść”. Wszystko, co musisz mieć wcześniej, to dobra kopia.
Ale czekaj, jest jeszcze prostszy sposób. Możesz użyć sztucznej inteligencji, aby błyskawicznie stworzyć niesamowitą stronę internetową! Odpowiadasz na kilka prostych pytań dotyczących Twoich potrzeb i otrzymujesz spersonalizowaną witrynę internetową stworzoną przez sztuczną inteligencję. Wszystko za darmo.
4. Strona internetowa daje pełną kontrolę nad medium.
Są dwie strony tego powodu. Pierwszym z nich jest swoboda wypowiedzi na stronie internetowej. Nie możesz dostosować swojej obecności w mediach społecznościowych w takim samym stopniu. Wszystkie Twoje zasoby muszą być w tym samym formacie, co wszystkie inne. Jeśli naprawdę chcesz się wyróżnić, odpowiedzią jest strona internetowa.
Absolutna swoboda projektowania daje możliwość zaprezentowania swojej marki w wyjątkowy sposób oraz pokazania jej głosu i osobowości.
Kontrola nad obrazem na stronie internetowej to nie tylko grafika i układ. Ty decydujesz, co tam umieścić, więc jeśli masz jakieś fajne recenzje online, referencje klientów, filmy itp., Wszyscy mogą dzielić miejsce w Twojej witrynie.
Jeśli posiadasz galerię lub portfolio, jest to również szansa na jego kreatywne wyeksponowanie. Możesz przeprojektować i zmienić wszystko na stronie internetowej w dowolnym momencie.
Drugą stroną „pełnej kontroli” jest to, że strona internetowa jest Twoim nośnikiem. Nie musisz przestrzegać ciągle zmieniających się zasad platform społecznościowych, a podczas gdy same platformy pojawiają się i znikają ( pamiętasz MySpace? ), Twoja witryna może pozostać w biznesie na zawsze. Ponadto każdy internauta może wejść w interakcję z Twoją witryną bez konieczności zakładania konta.
5. Strony internetowe stanowią centrum wszelkich działań marketingowych.
Strona internetowa może być pierwszym miejscem, w którym potencjalni klienci wchodzą z Tobą w interakcję i dowiadują się o Twojej firmie.
Może to być również miejsce, na którym lądują jako ostatni, aby dokonać zakupu, ponieważ zostali przekierowani z e-maila, reklamy na Facebooku lub posta na Instagramie.
Może chcą otrzymywać Twoje e-maile i dlatego odwiedzają Twoją stronę – aby się zarejestrować.
Ktoś przejeżdżający obok Twoich obiektów klika pinezkę w Mapach Google, która kieruje go do Twojej witryny z cennikiem lub menu.
Mogli wpisać Twój adres URL w przeglądarce z fizycznej wizytówki. Lub, po obejrzeniu Twojego filmu na YouTube, „kliknęli link w poniższym opisie”, aby otrzymać kod kuponu na Twój nowy kurs online.
Wszystkie Twoje działania marketingowe, bez względu na to, czy Twoja firma działa online, czy offline, powinny wyrastać i prowadzić do Twojej własnej, oszałamiającej i pouczającej strony internetowej.
Kampanie są również łatwiejsze w zarządzaniu, gdy wszystko jest ze sobą połączone, a wspólnym mianownikiem jest strona internetowa. Posiadanie strony internetowej jest więc priorytetem i pierwszym krokiem do sukcesu.








