poniedziałek, 20 maja 2024 05:47
Reklama
Reklama

Budowa drugiego mostu się odwleka

Choć niemal wypatrywaliśmy już nad Nogatem budowniczych nowej przeprawy, to nawet najwięksi optymiści mogą czuć rozczarowanie: na rozpoczęcie inwestycji trzeba poczekać kolejne tygodnie.
Budowa drugiego mostu się odwleka

4 grudnia Krajowa Izba Odwoławcza ogłosiła wyrok, w którym uwzględniła odwołanie złożone przez Strabag od decyzji gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie wyboru oferty Vistal Gdynia SA jako najkorzystniejszej w przetargu na budowę drugiej nitki mostu na Nogacie w Malborku. KIO unieważniła wybór spółki Vistal Gdynia jako najkorzystniejszej, wykluczyła ją z postępowania przetargowego oraz nakazała GDDKiA powtórzenie czynności oceny i badania ofert.

Na razie nie wiadomo, czy drogowcy odwołają się od tej decyzji.

- Obecnie czekamy na pisemne uzasadnienie wyroku Krajowej Izby Odwoławczej. Od tego uzasadnienia będzie zależało nasz dalsze postępowanie w tym przetargu – informuje Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA. - Zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych, prawo złożenia do sądu skargi na wyrok KIO przysługuje nie tylko stronom postępowania, ale także jego uczestnikom, czyli firmie Vistal Gdynia SA.

Czy "powtórzenie czynności oceny i badania ofert", które nakazała KIO, oznacza, że badane będą oferty złożone we wcześniejszym przetargu z wykluczeniem tej złożonej przez Vistal Gdynia, czy też rozpoczęcie całej procedury od nowa?

- Wyrok KIO dotyczy prowadzonego postępowania i nie dotyczy kwestii jego unieważnienia. Dalsze czynności w postępowaniu będą dotyczyły wyłącznie ofert złożonych w prowadzonym postępowaniu – tłumaczy Piotr Michalski.

Przypomnijmy, gdański oddział GDDKiA otrzymał 11 ofert. Najtańsza należała właśnie do Vistalu i opiewała na 67,32 mln zł brutto. Budżet inwestora wynosi 72,47 mln zł brutto. Drugi most chciały budować także inne firmy: Metrostav (90 mln zł brutto), Mostostal Warszawa (88,27 mln zł brutto), Bilfinger Infrastructure (85,02 mln zł brutto), Pol-Aqua (85,65 mln zł brutto), Konsorcjum: NDI, Most z Sopotu, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów grupa Mirbud (84,33 mln zł brutto), Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty-Łódź (82,68 mln zł brutto), Energopol-Szczecin (77,48 mln zł brutto), Budimex (76,87 mln zł brutto), Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor (71,34 mln zł brutto) i Strabag (70,75 mln zł brutto).

Co to oznacza dla samej inwestycji? Niestety, przesunięcie momentu rozpoczęcia budowy będzie miał też wpływ na termin jej zakończenia.

- Termin realizacji inwestycji został określony przez GDDKiA na 20 miesięcy od daty przekazania placu budowy. Kiedy rozpoczną się prace i, co za tym idzie, kiedy zostaną zakończone, będziemy mogli powiedzieć dopiero po zakończeniu przetargu – wyjaśnia Piotr Michalski.

Nie udało nam się uzyskać stanowiska firmy Vistal Gdynia SA. Nie wiadomo więc, czy spółka zdecyduje się na odwołanie od decyzji KIO.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
zachmurzenie duże

Temperatura: 12°CMiasto: Malbork

Ciśnienie: 1012 hPa
Wiatr: 9 km/h

Reklama
test