Social media – wizerunek pracowniczy

  • 09.11.2019, 10:00
  • Grupa Tipmedia
Social media – wizerunek pracowniczy
Wizerunek pracowniczy nie obejmuje jedynie zachowań podczas funkcjonowania w strukturze firmy. Równie ważne jest prezentowanie się poza nią, np. w social mediach. Rekruterzy oraz pracodawcy bardzo często zwracają uwagę na konta w mediach społecznościowych potencjalnych pracowników. Przyglądają się zwłaszcza treścią, jakie tam zamieszczają. W ten sposób budują sobie wizerunek przyszłego pracownika.

Profesjonalny wizerunek kluczem do znalezienia pracy

Specjaliści i eksperci wyróżniają się nie tylko na polu zawodowym, ale również w mediach społecznościowych. Profesjonalne konto, na którym rozgraniczono sprawy zawodowe z życiem prywatnym jest o wiele bardziej atrakcyjne niż takie, które jest przedłużeniem albumu wakacyjnego. Im bardziej obiektywne i wyważone opinie zamieszczamy w sieci, tym większe prawdopodobieństwo zbudowania silnego wizerunku. Dotyczy to zwłaszcza osób, które zatrudniane są w sektorach, gdzie kontakt z klientami i kontrahentami odbywa się codziennie.

Czego unikać w social mediach?

Aby zwiększyć prawdopodobieństwo pozytywnego rozpatrywania naszych aplikacji na oferty pracy, musimy mieć na uwadze fakt, iż wielu pracodawców skrzętnie przeszukuje sieć w poszukiwaniu informacji o potencjalnych pracownikach. W dobrym tonie jest posiadanie na ten czas takiego konta, z którego treści były neutralne oraz nie godziły w wyznanie, przekonania bądź wiarę innych osób. Powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na posty generujące agresję i nienawiść, nadmiernie eksponujące życie prywatne oraz nacechowane błędami językowymi. Dobrym pomysłem jest również powstrzymanie się od opinii skrajnych, kłamstw, a także konfliktów.

Co eksponować w social mediach?

Z punktu widzenia rekrutera bądź przyszłego pracodawcy szczególną uwagę w sieci zwracają osoby pozytywne, świadome swoich kompetencji oraz takie, które lubią dzielić się wiedzą bądź pasjami z innymi. Szczególnie mile widziane są konta wykazujące aktywność i zaangażowanie społeczne.

Grupa Tipmedia
--- Artykuł sponsorowany ---
Podziel się: