Skorzystaj z szansy na rozwój swojego biznesu
Pozycjonowanie stron internetowych, w tym pozycjonowanie lokalne (local SEO) to usługa, którą warto powierzyć specjalistom z branży. Zanim jednak zaczniesz szukać firmy, przeczytaj czym jest pozycjonowanie stron internetowych - https://www.eactive.pl/pozycjonowanie-stron/
Pozycjonowanie lokalne to rozwiązanie dedykowane przede wszystkim firmom działającym lokalnie - w danym mieście, okolicy lub, w przypadku większych miast, w danej dzielnicy. Jest to zaawansowany proces polegający na promowaniu strony internetowej w wyszukiwarkach na podstawie słów kluczowych związanych bezpośrednio z określoną lokalizacją (czyli w przypadku Twojej firmy - w Malborku).
Dzisiaj większość osób poszukujących usług lub produktów w internecie, robi to, wpisując w wyszukiwarkę Google słowa / frazy związane z konkretnym produktem / usługą oraz danym miastem lub regionem. W ten sposób oczekuje, że znajdzie to, czego szuka, w jak najdogodniejszej dla siebie lokalizacji, czyli po prostu blisko.
Lokalizacja usługi lub produktu może być związana zarówno z miejscem zamieszkania (najczęściej wyszukujemy pobliskiego salonu fryzjerskiego, czy gabinetu kosmetycznego), jak i mieć związek np. z naszym wyjazdem na wakacje (wtedy będziemy poszukiwać restauracji nad morzem, a nie w pobliżu swojego domu). Jeśli zepsuje się nam w trasie samochód, wyszukując w internecie usług mechanika, będziemy zainteresowani warsztatami zlokalizowanymi w danej okolicy. Zatem? Powinieneś się skupić na frazach kluczowych charakteryzujących Twój biznes z dopiskiem miasta oraz województwa, w którym ten biznes prowadzisz.
Pozycjonowanie stron internetowych w Malborku
Pozycjonowanie regionalne to propozycja zarówno dla małego biznesu, jak i całkiem dużych przedsiębiorstw funkcjonujących na danym, lokalnym rynku. Zatem niezależnie od tego, jak duża jest Twoja firma, lokalne SEO pozwoli Ci skutecznie dotrzeć do większej liczby klientów w Plocku i w jego okolicach. Poza tym, jak wskazują statystyki, to właśnie mniejszy biznes najmocniej zyskuje na lokalnym pozycjonowaniu. To realna szansa, aby zaistnieć na lokalnym rynku, a nawet zdobyć przewagę konkurencyjną nad firmami o zasięgu ogólnopolskim. W jakich branżach SEO lokalne spisuje się najlepiej? Tutaj ograniczeń nie ma absolutnie żadnych. Jeśli prowadzisz biznes m.in. w zakresie:
- usług medycznych,
- usług fryzjerskich i kosmetycznych,
- gastronomii i cateringu,
a także posiadasz:
- warsztat samochodowy, myjnię samochodową,
- sklep, kwiaciarnię, salon masażu
lub jesteś:
- adwokatem,
- lekarzem,
- hydraulikiem,
- specjalistą od remontów.
W każdym przypadku lokalne SEO skutecznie wesprze Twoja działalność.
Mówiąc o regionalnym pozycjonowaniu stron, trzeba z pewnością wspomnieć o rozwiązaniu, jakim jest usługa Google Moja Firma. Warto, abyś rozpoczął proces pozycjonowania lokalnego właśnie od założenia profilu Google Moja Firma (zadanie jest szybkie i przebiega w kilku prostych krokach), który to z czasem stanie się dobrym uzupełnieniem działań związanych z zaawansowanym pozycjonowaniem.
Na co jeszcze zwracać uwagę
Obok Google Moja Firma warto wspomnieć o NAP. Jest to skrót od angielskich słów Name, Address, Phone Number. Te podstawowe dane kontaktowe identyfikują Twoją działalność, także w ujęciu geograficznym, zatem pomagają pozyskać lokalnych klientów.
Wizytówka NAP Twojego biznesu może okazać się bardzo pomocna w lokalnym pozycjonowaniu. Wystarczy ją odpowiednio zamieszczać w różnych miejscach w sieci, np. w wizytówkach Google Maps, katalogach firm, czy social mediach. NAP firmy umieszczone w różnych miejscach, a jednocześnie poprawne i zgodne sprawią, że Twój profil Google Moja Firma oraz strona internetowa Twojej firmy będą osiągać lepsze wyniki w zakresie lokalnego wyszukiwania.
Czy pozycjonowanie lokalne się opłaca?
Wiesz już, czym jest pozycjonowanie lokalne strony. Wiesz, że niezależnie od wielkości i charakteru działalności Twojej firmy, lokalne SEO jest właśnie dla Twojego biznesu. Jakich korzyści możesz się spodziewać?
Regionalne pozycjonowanie to dla Twojej firmy:
- szansa dotarcia do większej liczby klientów w Malborku i jego okolicach,
- możliwość dotarcia do klientów faktycznie zainteresowanych Twoją ofertą,
- możliwość pozyskania większej liczby lokalnych klientów (jak dowodzą statystyki, aż 78% osób poszukujących produktów lub usług lokalnie, dokonało ostatecznie zakupu),
- pozytywny wizerunek i rozpoznawalność w Malborku i w województwie
- szansa zdobycia przewagi konkurencyjnej, także nad firmami o zasięgu ogólnopolskim (lokalni klienci wybiorą Twój produkt lub usługi, bo mają po prostu bliżej, a wielu przypadkach dochodzi do głosu także tzw. lokalny patriotyzm),
- niższe koszty prowadzenia kampanii marketingowych w internecie,
- długotrwały efekt (słowa kluczowe, które mają w sobie odniesienie do lokalizacji, działają nie tylko skuteczniej, ale i nie dezaktualizują się),
- ograniczenie niepotrzebnego, przypadkowego ruchu na stronie Twojej firmy, generowanego przez osoby będące poza zasięgiem Twojej działalności, a który tak naprawdę działa tutaj na niekorzyść. Będąc firmą lokalną, warto promować się lokalnie.