środa, 24 kwietnia 2024 08:31

Co musisz wiedzieć o marketingu internetowym dla nowego produktu?

Produkt jest nowy jeśli tak właśnie odbierają go nabywcy, dlatego duży wpływ na postrzeganie produktu jako nowości ma umiejętny marketing, odpowiednia sugestia i przede wszystkim reklama produktu. Wprowadzenie nowego produktu na rynek zazwyczaj ma na celu zwiększenie zysku i chęć przejęcia rynku. W celu wprowadzenia nowego produktu na rynek należy przeprowadzić szereg prac nad nowym produktem, aby odniósł on sukces lub, aby zwiększyć jego szanse na sukces. Jednak zawsze pomysł na nowy produkt może okazać się nietrafiony.
  • 14.09.2018 13:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Co musisz wiedzieć o marketingu internetowym dla nowego produktu?

media click – marketing internetowy

Przyczynami rynkowego niepowodzenia nowych produktów mogą być m. in.:
- mimo negatywnych opinii i testów wprowadzenie nowego produktu na rynek
- błędne plasowanie produktu na rynku czyli niewłaściwe określenie potencjalnych odbiorców
- źle przeprowadzona kampania reklamowa
- niewłaściwa cena wprowadzonego produktu
- zbyt wysokie koszty produkcji, które wcześniej nie były przewidziane
- wpływ konkurencji poprzez nieprzewidziane działania marketingowe np. wprowadzenie przez konkurencję podobnego produktu na rynek

 

Segmentacja rynku – definicja oraz 5 podstawowych kryteriów segmentacji

Segmentacja rynku to proces zmierzający do pogrupowania klientów znajdujących się na danym rynku pod względem określonych cech wspólnych. Dzięki temu uzyskuje się tak zwane segmenty, których członkowie są do siebie podobni, a zarazem są oni odmienni w stosunku do osób przynależnych do innych segmentów. Działanie to jest bardzo istotne ze względów marketingowych, gdyż umożliwia dostosowanie oferty marketingowej do danej grupy odbiorców poprzez nadanie jej swego rodzaju zindywidualizowanego charakteru, jak również ułatwia ono przewidywanie reakcji konsumentów.

Wyróżnia się 5 podstawowych kryteriów mających zastosowanie przy dokonywaniu segmentacji na rynkach konsumpcyjnych:
1. Aspekt demograficzny – uwzględnia takie zmienne jak: wiek, płeć czy stan cywilny,
2. Aspekt społeczno-ekonomiczny – wyznacznikiem są tu: dochód, zawód oraz stan posiadania,
3. Aspekt geograficzny – kryterium podziału stanowi w tym przypadku miejsce zamieszkania,
4. Aspekt behawioralny – skupia się na takich zmiennych jak: zwyczaje zakupowe nabywcy, jego stosunek do danej kategorii czy marki produktu (np. częstotliwość użytkowania),
5. Aspekt psychograficzny – uwzględnia kwestie związane z osobowością klienta (np. czy jest on ekstrawertykiem czy introwertykiem) oraz jego postawą (czy jest on nastawiony na konsumpcję czy też większą uwagę przywiązuje do oszczędzania).

 

Rodzaje marketingu internetowego

 

Samo pojęcie marketingu internetowego oznacza używanie Internetu w celach reklamowych, prowadzących do sprzedaży dóbr lub usług. Aby w pełni wykorzystać możliwości jakie niesie ze sobą internet można wykorzystać wiele narzędzi.


Jedną z metod jest affiliate marketing. Jest on metodą promowania biznesu on-line, w której osoba promująca produkt, za pomocą strony internetowej, baneru, bądź bezpośredniego linku jest nagradzana za każdego użytkownika który odwiedzi, kupi lub przeprowadzi inną czynność na stronie reklamodawcy.


Następnie e-mail marketing, który jest formą marketingu bezpośredniego. Do tego zadania tworzone są strony przechwytujące, czyli tak zwane landing page. Można też wykorzystać newslettery firmowe. Wykorzystującego pocztę elektroniczną jako główne narzędzie komunikacji, można w łatwy sposób wysyłać informacje do ludzi zainteresowanych ofertą.


Reklama banerowa polega na wykorzystaniu elementów graficznych, np. obrazków, animacji, zdjęć, gifów, haseł do przekierowania na inna stronę www reklamodawcy. Często za umieszczenie baneru innej firmy na swojej stronie możemy dostać za to wynagrodzenie.


Reklama w social mediach to kolejny krok, w który możemy dotrzeć do naszej grupy docelowej. Wybieramy: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wykształcenie, zainteresowania czy też stan cywilny naszych odbiorców. Reklama trafi do grupy, którą sami ustalimy. Dzięki takiemu zaangażowaniu można między innymi budować społeczność fanpage’a, komunikować się z użytkownikami, kierować ich do określonej strony www.


Marketing wirusowy to odmienna forma promocji polega na rozpowszechnianiu przekazu reklamowego przez samych użytkowników Internetu. Każdy użytkownik po wykonaniu niewielkiej czynności (nawet zwykłe kliknięcie w link) spowoduje rozprzestrzenianie się informacji w postaci rekomendacji danego produktu lub usługi w bardzo szybki sposób. Dzięki temu jest on widoczny dla wielu różnych osób, do których nie trafilibyśmy w innym systemie marketingowym. Jest on jednak bardzo trudnym sposobem reklamy.

Niezagospodarowany marketing mobilny

Obecna konkurencja i obecne formy reklamowania swoich ofert stwarza w konsumencie uczucie przepełnienia i zamiast pozytywnej reakcji skutkuje to obojętnością. Trudno jest wyróżnić się pośród takiej ilości reklam, które widnieją na każdym kroku. Kiedyś określenie marketingu mobilnego oznaczało przyklejone reklamy na bilbordach lub na samochodach, które jeździły po kraju oblepione logo danej firmy chcąc się wypromować. Obecnie promocja mobilna to reakcja na zmiany technologiczne, która się rozwija wraz ze stylem naszego życia. Są to coraz nowsze rozwiązania by dotrzeć jak najszybciej do jak największej ilości użytkowników urządzeń mobilnych. Smartfony, tablety oraz coraz to bardziej zaawansowane telefony to niezagospodarowany teren, w którym brak jest konkurencji. Forma wysyłania sms przez reklamodawcę daje zwiększoną skuteczność tak jak wiadomości MMS i wiadomości głosowe VMS. Marketing mobilny coraz bardziej się rozwija i planuje wprowadzić również geolokalizację, dzięki której będzie można docierać do użytkownika w danym miejscu oraz czasie. Ze względu na wzrost sprzedaży różnych urządzeń mobilnych oraz technologii, która jest unowocześniana można się spodziewać, że w niedalekiej przyszłości wzrośnie liczba reklamodawców, którzy w ten sposób będą chcieli dotrzeć do jak największej ilości odbiorców.

--- Artykuł sponsorowany ---


test