36-latka zaufała fałszywemu pracownikowi banku i straciła 97 tys. złotych

  • 08.05.2022, 13:14 (aktualizacja 08.05.2022, 13:16)
  • Beata Racka
36-latka zaufała fałszywemu pracownikowi banku i straciła 97 tys. złotych KPP Malbork/BR

Podziel się:

Oceń:

Oszuści wciąż wymyślają metody jak skutecznie nabrać swoje ofiary i pozbawić ich pieniędzy. Pomimo wielu ostrzeżeń, w ubiegły piątek, 36-latka zaufała fałszywemu pracownikowi banku i wypłacając gotówkę z „zagrożonego” konta, wpłaciła ją na „bezpieczne”, wskazane przez oszusta. Kobieta straciła w ten sposób 97 tys. złotych.

Do 36-letniej kobiety zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku, w którym posiadała swój rachunek rozliczeniowy.  Mężczyzna przedstawił się z imienia, i nazwiska, zapewniając, że dzwoni z działu zajmującego się przestępstwami internetowymi i że nieznany sprawca próbował włamać się na konto rozmówczyni, żeby zagarnąć jej pieniądze oraz próbował zaciągnąć pożyczkę w jej imieniu. Męski głos w słuchawce wytłumaczył, że pracuje nad sprawą pracowników banku, którzy są niebezpiecznymi oszustami i aby nie doszło do utraty jej oszczędności kobieta powinna wypłacić je z banku i przelać na wskazane konto. Dla uwiarygodnienia swojej wersji, z 36-latką połączył się „policjant z Warszawy”, który potwierdził, że działania pana z banku są prawdziwe. Następnie kobieta, zgodnie z instrukcjami przekazywanymi przez oszusta, poszła do banku i wypłaciła pieniądze. Kolejnym krokiem było wpłacenie gotówki za pomocą wpłatomatu na wskazane przez fałszywego pracownika konto. W ten sposób kobieta straciła 97 tys. złotych.

Pamiętajmy, zarówno pracownicy banku jak i funkcjonariusze Policji nie informują telefonicznie o przestępstwie, którego ofiarą miał być rozmówca oraz o prowadzonych sprawach. Każdy taki przypadek jest próbą oszustwa. Pracownicy banku i policjanci nigdy nie żądają wypłacenia pieniędzy ani ich przekazania. W przypadku kiedy odbierzemy telefon z taką informacją powinniśmy się rozłączyć i natychmiast udać się od oddziału banku, żeby na miejscu wyjaśnić wszelkie wątpliwości, a w razie próby oszustwa powiadomić o tym policjantów.  Nigdy przez telefon nie podajemy kwoty posiadanych w domu czy na rachunku bankowym pieniędzy, haseł i loginów umożliwiających dostęp do naszych oszczędności.
Apelujemy o ostrożność w kontaktach telefonicznych, zwłaszcza gdy osoba po drugiej stronie słuchawki chce od nas pieniędzy.

KPP Malbork

 

Beata Racka

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu malbork.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe