Środa, 16.10.2019

Dlaczego marka Mercedes-Benz zawdzięcza swoją rozpoznawalność?

  • 02.10.2019, 12:59
  • artykuł sponsorowany
Dlaczego marka Mercedes-Benz zawdzięcza swoją rozpoznawalność?
Podziel się:
Co składa się na najbardziej rozpoznawalną markę samochodów? Oczywistymi odpowiedziami będą takie rzeczy jak logo czy nazwa. W przemyśle motoryzacyjnym jednak tożsamość marki tworzy każdy, najmniejszy szczegół dotyczący zarówno wyglądu, jak i samego doświadczenia. Linia, sposób prowadzenia, dźwięk silnika czy wykończenie wnętrza; wszystkie te aspekty muszą być dopracowane z rzemieślniczą precyzją jednocześnie przy zachowaniu odrębności od rozwiązań konkurencji. Dzięki temu jazda samochodem to przyjemność i to taka, której potencjalny klient doświadczy tylko przy korzystaniu z jednej konkretnej marki.

Mercedes-Benz jest prawdopodobnie jedną z pierwszych marek, która przychodzi na myśl, jeśli myślimy o dopracowaniu doświadczenia korzystania z samochodu. W końcu skojarzenie Mercedesa z luksusem czy wysoką jakością zakorzenione jest już najpewniej w naszej zbiorowej świadomości i nie wymaga uzasadniania, chociaż i ono się znajdzie. Mercedes znajduje się w czołówce najwyżej wycenianych marek świecie, a mówimy tu nie tylko o markach samochodów. W jaki sposób Niemiecki producent samochodów osiąga takie zadowalające wyniki? Partnerem artykułu jest autoryzowany dealer Mercedes-Benz - Witman.

Daimler i Benz — Pionierzy w swojej dziedzinie

Historia marki Mercedes-Benz jest właściwie historią samochodu, jako środka transportu. Trójkołowy pojazd Carla Benza uznawany jest za pierwszy samochód w historii. Wynalazca zdobył sławę, kiedy jego żona — Bertha Benz w 1888 odbyła pierwszą podróż na dystans ponad 100 km, zaopatrując się w paliwo w aptekach. W międzyczasie Gottlieb Daimler i Wilhelm Maybach zajmowali się udoskonalaniem silnika spalinowego i opatentowali silnik spalinowy szybkoobrotowy w 1883 roku, udoskonalając wynalazek przez resztę dekady. Przedsiębiorstwa Daimlera i Benza konkurowały ze sobą do połowy lat 20. XX wieku, kiedy nastąpiła ich fuzja, stając się praktycznie bezkonkurencyjni w Europie, tworząc zarówno automobile komercyjne, jak i wyścigowe, eksperymentując też z autobusami. Znak towarowy Mercedes w końcu, jednak kiedy jeden z pierwszych pionierów motoryzacji w Europie, Emil Jellinek posługiwał się imieniem swojej córki — Mercedes, Jako pseudonimem podczas wyścigów, gdzie jeździł pojazdami od Daimlera. Mercedes, więc nawet zaraz po powstaniu marki, dzięki rodowodzie związanym z triumfami w pierwszych wyścigach samochodowych, kojarzony był z postępem technologicznym i niezawodnością.

Bez spoczywania na laurach

Oczywiście Mercedes-Benz ze swoją historią byłby cenioną marką w motoryzacji bez względu na współczesną kondycję. Mercedes jednak nie obiera strategii spoczęcia na laurach i stale jest prekursorem nowych innowacji na rynku motoryzacyjnym, Bez względu na to, czy mówimy o segmencie konsumenckim, czy wyścigowym. Tworząc model SLS AMG Electric Drive, na przykład, Mercedes zburzył mit o słabych osiągach samochodów elektrycznych, i to w spektakularnym stylu, pokonując benzynową wersję samochodu w wyścigu na prostej.

Innym znaczącym osiągnięciem jest wprowadzenie technologii hybrydowej o standardach formuły 1 w Mercedes project one, samochodzie dopuszczonym do użytku na drogach publicznych. Polega ona na zastosowaniu odrębnych silników do startowania, przyśpieszania i rozwijania wyższych prędkości, co zapewnia niespotykany wynik zaledwie 6-sekundowego przyśpieszenia do 200 km/h.

Chociaż marka Mercedes rozwijała się na przestrzeni wielu pokoleń, jak nikomu innemu udało się im zachować charakter, jaki mieli w latach XX. Udało im się to jednak nie przez wzdychanie za latami minionymi, a przez stałe doskonalenie się, przekraczając rekordy ustanawiane przez konkurencje i samych siebie. Przedsiębiorstwo Benza i Daimlera stale utrzymuje pozycję innowatora w dziedzinie motoryzacji, gdzie złota era Mercedes-Benz nie ciągle trwa; a przecież od powstania marki upłynęło już prawie 100 lat.

artykuł sponsorowany

Zdjęcia (2)


Pozostałe