Sobota, 20.10.2018, imieniny: Ireny, Kleopatry, Witalisa

Organizacja czasu przedsiębiorcy – jak robić to dobrze?

  • 7.08.2018, 18:04 (aktualizacja 07.08.2018 18:07)
Organizacja czasu przedsiębiorcy – jak robić to dobrze?
Właściciele firm często zmagają się z brakiem czasu, a w ich życie prywatne niejednokrotnie wkrada się praca. Jesteś przedsiębiorcą? Zobacz jak organizować swój czas, prowadząc firmę.

Niemal każdy, kto prowadzi własną działalność gospodarczą, zdaje sobie sprawę z tego, że własna firma pochłania o wiele więcej czasu, niż zwykła praca na etacie. Nic dziwnego, że przedsiębiorcy każdego dnia zostają narażeni na stres i często nawet nie mają sił zastanawiać się, jak zoptymalizować działania w firmie, aby mieć więcej czasu dla siebie. Jeżeli jesteś właścicielem firmy i nie radzisz sobie z nadmiarem obowiązków, poznaj skuteczne sposoby na organizację czasu pracy.

Ogłoszenie lokalne Malbork
Ogłoszenie lokalne Malbork
Ogłoszenie lokalne Malbork

Jak mieć więcej czasu prowadząc firmę?

Zadbaj o równowagę

Prywatne telefony, wiadomości i nieefektywne pogaduszki w godzinach pracy, a także chwytanie się firmowych zadań w czasie, który powinien zostać przeznaczony na życie osobiste to częste błędy, które popełniają liczni przedsiębiorcy. W szerszej perspektywie okazuje się, iż ciągłe mieszanie czasu prywatnego z obowiązkami zawodowymi finalnie powoduje, że właściciele firm kompletnie nie mają pojęcia, gdzie ucieka im cenny czas. Aby zakończyć tę destruktywną sytuację, warto ustalić żelazne zasady, którymi będziemy kierować się w codziennym życiu. W tym celu należy ustalić dość ścisłe godziny pracy w tygodniu i przedział czasowy, w którym w ogóle nie będziemy myśleć o obowiązkach firmowych. Choć wielu przedsiębiorców początkowo twierdziło, że ustalanie reguł samemu ze sobą wydaje się dość osobliwe, z czasem okazywało się, że jest to bardzo skuteczny sposób na naukę samodyscypliny.

Planuj

Poza podziałem dnia na pracę i życie osobiste należy także postawić na planowanie wszystkich działań. Niestety liczni właściciele firm uważają, że sposoby na skuteczne planowanie w pracy to strata czasu. A prawda jest taka, że nie tylko misternie sporządzone plany, lecz również pobieżne planowanie może zwiększyć efektywność przedsiębiorcy. Właśnie z tego względu osoby, które prowadzą działalność gospodarczą, coraz chętniej sięgają po terminarze, aplikacje do planowania zadań, a nawet po tradycyjne karteczki samoprzylepne bowiem wiedzą, że tworzenie planów, list zadań i spisywanie pomysłów to doskonały sposób na zwiększenie efektywności i skuteczną organizację czasu pracy.

Deleguj

Delegowanie zadań, czyli tak zwany outsourcing, z dnia na dzień staje się coraz popularniejszy, a wszystko dlatego, że mądrzy przedsiębiorcy doskonale znają zalety rozdzielania obowiązków. Delegowanie zadań zewnętrznym firmom niejednokrotnie pozwala oszczędzić zarówno czas, jak i pieniądze, a wszystko dlatego, że dzięki oddawaniu czasochłonnych zadań innym, właściciele firm mogą skupić się na tym, co jest dla nich najważniejsze. Na przykład, kiedy szeroko rozumianym marketingiem zajmie się sprawdzona agencja reklamowa, a wysyłkę sprzedawanych przez firmę produktów przejmie dobra firma logistyczna, przedsiębiorca zyskuje więcej czasu i może skupić się na tym, w czym czuje się dobrze, zamiast marnować czas na to, co nie dość, że idzie żmudnie, to jeszcze nie prowadzi go do zamierzonego celu.

Podziel się:
Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Na czas ciszy wyborczej wyłączona została możliwość komentowania pod artykułami.

Pozostałe